Toepassingen vitamine B3

Ondersteunt uw energieniveau

Vitamine B3 (niacine) helpt energie vrij te maken uit vetten, koolhydraten en eiwitten in uw voeding en activeert zo de natuurlijke energie in uw lichaam.

Belangrijk voor uw huid

Ondersteunt het herstellend vermogen van uw huid en zorgt voor het behoud van een gezonde huid door het van binnenuit te verzorgen. Ook is B3 goed voor uw slijmvliezen.

Draagt bij aan uw hersenfunctie

Vitamine B3 helpt bij het functioneren van uw geheugen. Daarnaast is deze vitamine goed voor uw concentratievermogen en leerprestatie.

Bij vermoeidheid

B3 kan het gebrek aan energie en vermoeidheid helpen verminderen, zodat u zich weer fit voelt.

Van belang voor uw zenuwstelsel

Niacine heeft een positieve invloed op de werking van uw zenuwstelsel.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 13-17 mg* B3 nodig.

De bovengrens voor B3 is gesteld op 900 mg per dag.

* Respectievelijk voor vrouwen en mannen

Wist u dat …

  • B3 de energiestofwisseling bevordert.
  • uw lichaam zelf ook niacine kan maken uit tryptofaan? Dit aminozuur is van nature in uw lichaam aanwezig. Verder haalt u B3 voornamelijk uit vlees, vis, graanproducten, groente en fruit.
  • u B3 kunt gebruiken als u zich na uw operatie opnieuw fit wilt voelen?